Recenze na knihu a skautská písnička

Jules Verne

• narodil se ve francii
  • byl to romanopisec a zakladatel moderního sci-fi
  • Po roce 1893 se začal zajímat o vědu a geografii k napsání serií románů mimořádných cest, ve kterých předpokládal mnoho vědeckých a technologických úspěchů 20. stol
  • za svůj život napsal více než 50 knih

Cesta kolem světa za 80 dní

Příběh vypráví o Anglickém gentlemanovy Phileasi Foggovy, který je počestný a velmi přesný, protože má dokonalou rutinu, jako je třeba přesný počtu kroků, které ujde, nebo teplota vody na holení. Fogg rád hraje Whist ve reformním klubu. Jednoho dne s kolegy probírají zda je možné objet zeměkouli pouze za 80 dní, Fogg si je jist že to jde. S kolegy se vsadí že to zvládne a vyrazí již téhož večera s novým sluhou Proklouzem. Cesta vedla z Londýna přes, Bombaj, Kalkatu, Hong Kong, Jokohamu, San Francisco a New York zpět do Londýna. Během cesty se Fogg setkal s několika překážkami, policejním inspektorem Fixem, který ho sleduje po celou dobu cesty a snaží se ho zatknout. Fix věří že pan Fog je bankovní lupič o kterém se psalo v novinách, především pro načasování jeho podivné cesty kolem světa. Společně se sluhou zachrání slečnu Audu…. Ti co knihu četli nebo poslouchali znají pokračování příběhu, proto ho sem psát nebudu.

Kniha se mi velmi líbila, hezky se čte a děj je poutavý. Líbí se mi jak autor popisuje země kterými Fogg se svými přáteli projíždí. Také bych ráda vyzdvihla originální zápletky, které se neopakují a děj se díky tomu netáhne. Například když vlak nečekaně zastaví a dovíme se že koleje nejsou ještě dostavěné, a proto si Fogg koupí slona. Pokud je tu ještě někdo, kdo knihu nečetl, určitě ji dejte aspoň šanci.

Citát z knihy:

Tak tedy Phileas Fogg vyhrál svou sázku. Vykonal cestu kolem světa za osmdesát dní. Použil k tomu všech dopravních prostředků, parníků, železnic, povozů, jachty, nákladní lodi, saní, slona. Výstřední džentlmen přitom projevil své nejskvělejší vlastnosti, chladnokrevnost a přesnost. Ale co dál? Co tím putováním získal? Co si ze své cesty přivezl? Nic, říkáte? Nic, budiž, až na půvabnou ženu, která – ať to zní jakkoli nepravděpodobně – učinila ho nejšťastnějším z lidí. A po pravdě řečeno – nevykonali bychom cestu kolem světa i pro něco menšího?

Skautská písnička

Protože složení skautské písničky je jeden úkol z týdenní výzvy, pokusila jsem se něco sepsat. Rovnou bych chtěla podotknout že skládání písniček či básniček není moje silná stránka proto to berte prosím s rezervou. Písničku jsem zkoušela poprvé a asi i naposled. Takhle to dopadlo:

Slova jsem napasovala na skladbu od Jelena s názvem Jelen. Proto si k tomu zkuste tuto melodii představit.

Na podzim se vrací, vzpomínky na prázdniny.

Zábava místo školy, krouží nad hlavami.