Žížalka – 31.3.2018

Moikka! Letos mě Borec zastihl na Erasmu ve Finsku, takže se s vámi podělím o pár svých zážitků zde. Omlouvám se, že popis přidávám až teď, ale začátek dubna byl náročnější, než jsem čekala. A teď už k věci:

Sobota, 31. března. To, že je sobota zjišťuju při letmém pohledu na hodiny. 0:13, no, tak to už páteční protažení nestihnu… Stane se. Přijela mě navštívit kámoška a nějak jsme se zabraly do hovoru a taky plánů na sobotu. Nakonec máme pár tipů a jde se spát.

Vstávám něco málo před desátou. Už včera jsme se dohodly, že ráno nebudeme moc spěchat a prostě uvidíme, co stihneme. Nakonec vyrážíme kolem poledne a jdeme na autobus, který nás doveze na ostrov Varissuo. Svezeme se až na konec, kde se nachází oblíbené pláže. Tedy ne, že bychom měli v plánu se koupat, ale procházka po zamrzlém moři taky stojí za to.

Po průzkumu špice ostrova se svezeme pár kilometrů zpátky a vydáme se na místo, kde by měla být přírodní kaple. No, zpočátku vypadá obyčejně, ale musím uznat, že to místo má určité kouzlo.

Odtud pokračujeme přírodní rezervací k botanické zahradě. Venku toho není moc k vidění (nevím jak u nás, ale tady ještě nic nekvete), a tak navštívíme skleníky. Marně vzpomínám, kdy jsem naposledy byla v botanické zahradě. Ta místní je vážně pěkná, i když je škoda, že všechny zajímavosti jsou jenom finsky.

Poté už jedeme zpátky na pevninu, kde poobědváme. Po obědě se chceme vypravit do městské knihovny, ale projeví se poněkud pozdní začátek našeho výletu, protože knihovna už má zavřeno. Tak pokračujeme dál ke katedrále (která naštěstí zavřená není).

Poslední položkou na seznamu je hrad. Ten je asi dva kilometry dál po proudu řeky, skoro u ústí do moře. Vydáváme se tam pěšky po nábřeží, ale cesta není úplně příjemná. Slunce se už sklání k západu, fouká studený vítr a ve stínu je poměrně zima. A to bylo přes den i 5 stupňů

Ale nevzdáváme se a nakonec k hradu dorazíme. Bohužel už je taky zavřený (asi jsme holt měly vstát dřív), ale ani zvenku to není k zahození.

Nakonec jdeme zase na autobus a hurá zpátky domů.

Po rychlé večeři se pouštíme do přípravy šneků z listového těsta, abychom měly něco k filmu (a já body ). Nalezení vhodného filmu se nakonec ukazuje být největší výzvou dne, ale nakonec se zadaří (vyšla z toho Penelope a posléze Book of Eli). V průběhu druhého filmu jsme se plynule přesunuly do neděle, takže to bude asi všechno.

Děkuji za přečtení a ať se vám daří!

PS: Gratuluji k dalším 5 bodům. :)