Valach – 7.4.2017

5:30. Tak to začíná. Den borce a zároveň začátek mého dlouhého nespaní. V tabulce zatím jako nejlepší výkon 2580 minut (=43 hodin), což je vysoká meta, ale není to nereálné. Hlavní je pro mě překonání hranice 40 hodin, což bude znamenat i splnění úkolu do Kopronu (mikulovská stezka pro rovery).

Nyní ale k samotnému dni. Po ranním protažení si dávám rybu s bramborem ke snídani. Dneska sice nemám objednanou snídani na intru, i tak se ale ptám, jestli náhodou nezbyl nějaký taveňák navíc, který bych si namazal mohl namazat na rohlíky. Kromě nich a pár kousků ovoce totiž nemám na dnešní náročný výlet nic.

To už je čas, abych šel na šalinu, která mě odváží na Hlavní nádraží. Na místo srazu dorážím se zpožděním, naštěstí jsem ale nedošel poslední a tak čekáme na zbývající členy týmu. Jakmile jsme kompletní, kupujeme společnou jízdenku a odcházíme na nástupiště. A kam že to vlastně jedeme? Na matematickou týmovou soutěž Náboj do Opavy! Tato soutěž se koná každoročně v Praze a v Opavě a jelikož náš první tým z Jarošky se přihlásil do Prahy (kde se zaplnila kapacita), my musíme jet to Opavy.

Vlak do Ostravy-Svinov nám odjíždí v 7 hodin, což krásně stíháme. Cesta do Ostravy trvá víc než dvě hodiny a tak se velkou část cesty peru s LaTeXem a psaní mé nové „experimentální“ práce. Narozdíl od zbytku týmu, který kompletně spí. Po deváté hodině jsme už v Ostravě, kde přesedáme na vlak do Opavy. Tam nás čeká krátká cesta na Univerzitu. Přicházíme s půlhodinovým předstihem a pro mě a můj žaludek je příjemným překvapením velká šunková bageta pro každého. Aspoň se můžu před počítáním nasytit.

Samotná soutěž začíná v 11:30 a trvá dvě hodiny. Každý pětičlenný tým dostane na začátku sérii 6 příkladů. Jakmile někdo vyřeší příklad (většinou stačí číselný výsledek), jde za opravovatelem, který příklad opraví. Pokud je příklad vyřešen správně, tak si jej tým vymění za nový a počítá dál. Vítězem se potom stává tým, který během dvou hodin vyřeší co nejvíce příkladů.

Ze začátku se nám hodně daří, protože ty první příklady jsou jednodušší a jde nám to hezky od ruky. Ve druhé polovině se ale mírně zadrháváme a tempo už není tak velké jako na začátku. Celé dvě hodiny uběhly hrozně rychle a nyní už jen čekáme na vyhlášení vítězů a předání cen. Díky tomu, že soutěžíme v Opavě (kde je menší konkurence než v Praze), tak si děláme ambice na některou z medailových pozicí. Samotné vyhlašování probíhá od 5. místa nahoru (přičemž zbytek týmů od 6. do 38. místa je už zobrazen na projektoru) a tak jsme celkem nervózní. Nakonec je z toho ale 1. MÍSTO! Jako ceny dostáváme deskovky a triko soutěže s nápisem Winner  Se skvělým pocitem odcházíme na vlakové nádraží, kde kupujeme jízdenky a jedeme zpátky do Brna. Ve vlaku se koukáme na podrobné výsledky. Celkově jsme v republikovém pořadí (v součtu s Prahou) na 6. místě se 30 vyřešenými příklady, náš A-tým skončil 3. s 35 příklady a celkovým vítězem se stalo Gymnázium Jana Keplera se 37 vyřešenými příklady.

Ve vlaku do Brna zbytek týmu opět spí, mě místo spánku čeká hraní AirHockey, sledování zpráv na seznamu a opět tvořivá činnost, při které píšu 1. část dnešního dne. Do Brna přijíždíme v 18 hodin, na nádraží na mě čeká táta a autem odjíždíme do Mikulova. Někdo by si mohl říct, že si doma v pátek večer trochu odpočinu, opak je ale pravdou. Hned po příjezdu totiž odcházím do kostela na schůzku biřmovanců.

Setkání končí lehce před osmou hodinou, odcházím domů, kdy si chystám oblečení na ven. To by bylo, abych ve svůj Den Borce neměl ani jeden bod za vytrvalost- jdeme si tedy s Copánkem zaběhnout 6 kilometrů. Při té příležitosti běžíme do Tesca nakoupit si nějaké sladkosti na noc, abychom oba vydrželi co nejvíc. Druhá trojika se nám moc běžet nechce, hlavně se sáčkem a energy drinkama v ruce, proto si dáváme menší pauzu, kterou zabíjíme cvičením v parku u Tesca. Po 5 sériích kliků a planku dobíháme druhou „trojiku“, na jejímž konci děláme další dvě série cvičení. Domů přicházím před desátou večerní.

Doma mě čeká pozdní večeře v podobě špaget. Zatímco si je ohřívám, vybíhám ještě poslední dnešní schody a vybírám pro rodiče film na večer. Jakmile však odcházím nahoru do pokoje (i se vším svým nákupem), schytávám celkem bídu, hlavně kvůli plnění výzvy nespaní. Zabírá mi to sice nějaký ten drahocenný čas, ale nějak to přežívám, i to totiž patří k výzvě. Abych se z toho nějak odreagoval, dávám si studenou sprchu a cvičím poslední sérii kliků a planku. U jezení špaget potom hraji BiatlonManii a následně beru do ruky kytaru. Po Svojsíkáči je třeba si pořádně aktualizovat zpěvník, protože jsem zjistil, že mi toho v paměti moc nezůstalo, takže přehrávám nějaké „staronové“ melodie.

Na závěr dne se koukám na poslední díl druhé série Black Books a hned na to si rozkoukávám film Úplné zatmění. Ihned po půlnoci si rozdělávám bonbony a porušuji den sobotní den bez sladkého, avšak bez toho bych snad nevydržel. Psi v dálce štěkají, vítr fouká a já se chystám na nejtěžší část nespaní. To už je ale kapitola pro další den, ale jedno je jisté. Tohle bude ještě dlouhá noc.

Shrnutí dne: Síla- 300, Odolnost- 230, Zručnost- 160, Vytrvalost- 80, Inteligence- 75. Celkem- 845 bodů